CHIPTUNING STAGES

STAGE1

MLT

CHIPTUNING

  • Diagnose&Datalog
  • Testrun op de weg
  • Tuningcertificaat

WAT BETEKEND STAGE1 CHIPTUNING

We passen de motorsoftware aan binnen de veiligheidsmarges van een auto met uitsluitend fabrieks onderdelen. Motorparameters zoals gaspedaalinjectie, koppel begrenzers, turbo laaddruk, brandstof /luchtverhouding, brandstofdruk en de snelheidsbegrenzer (vmax) zullen opnieuw afgesteld worden.

Hoe gaan we te werk? Alvorens lezen wij de auto uit met onze speciale diagnose apparatuur, om te kijken of er geen DTC (foutcodes) in het motormanagement systeem zitten. Als dat in orde is, zullen wij een testrit maken met de auto en diversen componenten van de motor loggen (datalogs). Denk aan turbo, brandstofdruk, luchtmassameter, lamba, uitlaatgastemperatuur, enz.

Na het uitlezen van de originele software en datalogs, zullen onze engineers een Tuningfile op maat gaan ontwikkelen. Zodra we de Tuningfile gereed hebben zullen we deze her programmeren en in de motormanagement computer(ECU) zetten. Daarna volgt weer een datalog testrit. Dit is de eindstap voor we je uitnodigen om zelf een proefrit te maken. Na tevredenheid maken wij de factuur op en zullen we een tuning certificaat overhandigen. Bij auto’s met een DSG versnellingsbak optimaliseren wij softwarematig, maar tegen een meerprijs altijd een stage 2 DSG optimalisatie! Dit is noodzakelijk, omdat na chiptuning vaak het maximaal koppel van de DSG bak wordt overschreden, waardoor er snellere slijtage en defecten optreden! Tenzij de versnellingsbak het koppel aan kan! (Zie DGS optimalisatie) Dit doen wij om de kwaliteit van het voertuig te waarborgen!

We kunnen tegen meerprijs de stage1 optimalisatie uitbreiden met modificaties naar keuze:
 

STAGE OPTIMALISATIES

1GARANTIEPATCH
Garantiepatch (BMW / Mini / VAG) We programmeren dan de originele software over de Tuning software, zodat de Dealer de tuning software niet kan lezen!
2EGR uitschakeling
De EGR klep (Exhaust Gas Recirculation valve) is een klep die ervoor zorgt dat de uitlaatgassen worden teruggeleid naar de motor om de NOx uitstoot te reduceren. De EGR klep kan voor vervuiling zorgen in het motorblok en word daarom wel eens dichtgezet en softwarematig uitgeschakeld. Het uitschakelen van de EGR klep is verboden in Nederland.
3DECAT
Decat wordt toegepast bij auto’s die geen katalysator meer hebben in het uitlaattraject. Na het verwijderen van de katalysator zal de ECU dit waarnemen waardoor er foutmeldingen kunnen ontstaan. Daarom zal dit softwarematig aangepast moeten worden.
4START/STOP Uitschakeling
Het Start & Stop systeem dat zorgt ervoor dat de motor automatisch uitgeschakeld bij stationair draaien. In veel auto’s kan het systeem uit worden geschakeld door middel van een knop. In bepaalde gevallen is dit niet mogelijk. In die gevallen kan het systeem ook gewoon softwarematig worden uitgeschakeld.
5LAUNCH CONTROL
Launch control is een hulpstuk om de perfecte acceleratie mogelijk te maken. Het systeem kan in sommige auto’s softwarematig worden geprogrammeerd. Het is een complex systeem dat er voor zorgt dat de motor, versnellingsbak en aandrijving in harmonie samenwerken. Het motormanagementsysteem houdt de motor op een bepaald toerental, zodat een maximale acceleratie mogelijk is zonder dat wielspin ontstaat.
6POP & BANG CRACKLE MAP
Pop & Bang Crackle map werkt volgens hetzelfde principe als antilag, alleen dan in de situatie van vertraging, injecteert extra brandstof en vertraagt de ontsteking om de turbo druk te verhogen terwijl de gasklep niet geheel geopend is. Het is ontwikkeld om de vertragingstijd van de turbo te verminderen bij acceleratie. Dit zorgt voor knallen uit de uitlaat.
7SWIRL FLAPS
Swirl flaps of wervelkleppen zijn kleine vlinderkleppen die de lengte / volume van het inlaatspruitstuk laten variëren, om een beter koppel en betere efficiënte te realiseren. Deze kleppen kunnen verwijderd worden en softwarematig uitgeschakeld worden in het motormanagementsysteem. De kleppen willen nog wel eens afbreken en dan is er een grote kans dat er motorschade optreedt.
8DTC's verwijderen
DTC, afkorting voor Diagnostic Trouble Codes, zijn meldingen van storingen in de motor of versnellingsbak die opgemerkt worden door het managementsysteem. Deze meldingen kunnen uitgeschakeld worden op het moment dat de oorzaak van de melding is gevonden en is opgelost.

STAGE2

MLT

CHIPTUNING

  • Diagnose&Datalog
  • Testrun op de weg
  • Tuningcertificaat

WAT BETEKEND STAGE2 CHIPTUNING

Alles is het zelfde als bij stage 1. Op 2 dingen na! EGR en decat zit bij de prijs in.
We creëren fijnere afstelling met een vermogensrun op de vermogenstestbank en daardoor meer vermogen. Bij deze tuning plaatsen we een EVT een coldair intake, sportluchtfilter, wagner intercooler, 3inch uitlaatsysteem, downpipes, oliecooler, bobines R8(vag),bougies.

Prijs is uitsluitend op aanvraag! Je bent de auto 1 tot 2 dagen kwijt. Vervangend vervoer is niet bij de prijs inbegrepen.